Persbericht 21 februari 2017 Haags Theaterhuis en Taal aan Zee: Project Cultuurmaatje krijgt vervolg!

Na een succesvolle eerste editie in 2016 krijgt het project Cultuurmaatje dit voorjaar een vervolg. Cultuurmaatjes van Haags Theaterhuis nemen nieuwkomers van Taal aan Zee mee naar culturele uitstapjes in Den Haag. Van museumbezoek tot toneelvoorstelling, van muziekconcert tot stadsrondleiding…

Het project is voor beide partijen interessant. De nieuwkomers mogen uitsluitend Nederlands met hun cultuurmaatjes praten, om zo het leren van de Nederlandse taal te bevorderen. Door het contact met het cultuurmaatje leert de nieuwkomer de Nederlandse cultuur beter kennen en krijgt hij/zij meer zelfvertrouwen om contacten aan te gaan met Nederlanders.Het cultuurmaatje krijgt op een laagdrempelige manier de mogelijkheid om iets voor de nieuwkomers te betekenen.
Door samen op pad te gaan komt er meer inzicht in en begrip voor elkaars situatie.
Kortom: Kunst verbindt culturen.

Op zondag 12 maart 2017 is de startbijeenkomst van het project in Theater De Kunsthut (Binckhorstlaan 135, 2516 BL Den Haag). Zo’n vijftien koppels maken dan kennis met elkaar en gaan de komende maanden samen op pad. Het project loopt door tot de zomervakantie en wordt afgesloten met een eindfeest.

Voor het project kunnen geïnteresseerde vrijwilligers zich tot 24 februari aanmelden via cultuurmaatjes@haagstheaterhuis.nl.

Meer informatie over dit project vind je op www.cultuurmaatje.nl.

Voor meer informatie:
Eline van Oord